Copyright

Op alle foto's rust copyright.
De foto mogen niet zonder schriftelijke(email) toestemming worden gedownload of worden gebruikt. In geval u foto's van mij wilt gebruiken, kunt u contact met mij opnemen via onderstaand mailadres.


buurmeester@gmail.com

vertalen/translation/überzetsen/traducir/traduire/tradurre

vrijdag 25 januari 2013

baardman



eindelijk weer eens een blog van mij heeft ff geduurd , maar net als iedereen druk,druk,druk en tegenwoordig op facebook wat meer actief , maar ik denk dat deze de moeite waard is om even door heen te wandelen
De baardman, meestal het baardmannetje genaamd (Panurus biarmicus) is een zangvogel uit de familie van de Panuridae een familie met maar één soort. Deze familie heeft samen met de leeuweriken een gezamenlijke voorouder. Hij leeft in de rietlanden.Het baardmannetje leeft van insecten, maar gaat in de winter over op rietzaad. Deze overgang van zaad naar insecten wordt een keer per seizoen gemaakt























28 opmerkingen:

  1. Tjongejonge Bart, wat maak je me jaloers! Geweldige serie wat zal je genoten hebben. Mijn persoonlijke voorkeur gaat uit naar de foto's waarbij de achtergrond ook oranjebruin is net zoals de baardman, vind ik net even mooier dan die blauwe achtergronden.

    Geniet nog maar even na.

    Groeten, Robert

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. bedankt voor je compliment , tenminste zo zie ik het als iemand jaloers op een ander is ,maar dat is voor niemand nodig. iedereen maakt tenslotte knappe foto's en een beetje geluk heb je altyd nodig . zoals licht en of ze uberhaut te voorschijn willen komen
      gr,bart

      Verwijderen
  2. Man Bart ik ben stront jaloers op je...
    de ene foto is nog mooier dan de andere...
    Prachtig!! Het zijn pracht vogels en je hebt er de mooiste composities
    van gemaakt..

    gr. Nieske

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. dank voor dit grote compliment , word er een beetje verlegen van (nou ja bijna dan)
      gr,bart

      Verwijderen
  3. hoi Bart
    prachtige opnamens maar je had een super model dat was genieten.
    gr leen

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Prachtige foto's Bart. Heb ze als het waren opgezogen. En wat een fotomodel is die Baardman. Ikzelf heb momenteel nog een ringbaard, maar overweeg na jouw foto's om een model baardman te laten staan.

    Gr. Henk

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. zal je partner heel erg blij mee zijn denk ik wil graag de foto zien als j zover ben
      gr,bart

      Verwijderen
  5. hele fraaie serie geworden Bart! Mooie platen!

    gr

    Raym

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Het is zeker de moeite waard om van deze serie een mooie blog te maken.
    Wat een prachtige foto's, mooi licht en natuurlijk hele leuke modelletjes, wat zijn ze leuk die baardmannetjes. Alle foto's superscherp en top dat je baardman en baardvrouw samen op 1 foto hebt. Ja, dit staat hoog op mijn wensenlijstje dus ik hoop dit jaar eens dat gebiedje te kunnen bezoeken aangezien het zo'n beetje de enige plek is waar die baardmannen zitten.
    groetjes Ghita

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ze zitte er nog wel ff , kan je 1 tip geve zoek je eigen plekje en ga niet tussen de massa staan en dan lukt het jou zeker
      gr,bart

      Verwijderen
  7. Hoi Bart, wat een schitterend serie, prachtige foto van de baardman, heb er wel van gehoord maar nog nooit gezien. Nou zeker weten de moeit waard.
    Groet Kees

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. dank kees ik zie ook vaak hele mooie foto's voorbij komen waar ik het bestaan nog niet van wist
      gr,bart

      Verwijderen
  8. Kenonne Bart,

    wat een geweldige fraaie serie zeg!
    En ik zie echt wel groen van jaloezie hoor.
    Ik heb al menig blog met Baardmannetjes gezien
    maar deze staat op de troon.
    Echt een superserie.
    Prachtige details, super mooie kleuren en belichting
    en geweldige compo's.
    Een serie waar je met recht trots op kan zijn!

    Groetjes, Helma

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. dank je helma voor deze levende woorden , ik voel me zeer vereerd dankzij al deze toffe reacties
      gr,bart

      Verwijderen
  9. Dit is een super serie. Het mooie licht en scherpe foto's. Complimenten..

    Groetjes Von

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Prachtige foto's Bart. Ik zou er bijna jaloers van worden. Goed scherp en lekker heldere kleuren.
    Moet toch ook maar eens achter deze erg fotogenieke vogeltjes aan.

    Gr. René

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hallo Bart,

    Fijne serie van deze prachtige rietvogels!!!

    Gr,

    Remco

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Such a beautiful and sweet looking bird and you've made great pics!
    I love those short wings coming out in a funny way of this feather ball!
    I never saw it yet!
    Congratulations!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Your Affiliate Profit Machine is waiting -

    Plus, making profit with it is as easy as 1 . 2 . 3!

    Follow the steps below to make money...

    STEP 1. Choose which affiliate products the system will advertise
    STEP 2. Add some PUSH BUTTON TRAFFIC (it ONLY takes 2 minutes)
    STEP 3. See how the system grow your list and upsell your affiliate products all by itself!

    Are you ready to make money ONLINE?

    Click here to make money with the system

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Did you know there's a 12 word phrase you can speak to your man... that will induce deep emotions of love and instinctual appeal to you deep within his chest?

    Because deep inside these 12 words is a "secret signal" that fuels a man's instinct to love, adore and guard you with all his heart...

    12 Words Who Fuel A Man's Desire Response

    This instinct is so hardwired into a man's genetics that it will drive him to work harder than ever before to do his best at looking after your relationship.

    Matter-of-fact, triggering this dominant instinct is absolutely essential to getting the best possible relationship with your man that the second you send your man one of these "Secret Signals"...

    ...You will soon notice him expose his mind and soul for you in a way he never experienced before and he'll distinguish you as the one and only woman in the galaxy who has ever truly attracted him.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Your Affiliate Money Printing Machine is ready -

    And making money with it is as simple as 1 . 2 . 3!

    Here's how it works...

    STEP 1. Input into the system which affiliate products you intend to promote
    STEP 2. Add PUSH BUTTON TRAFFIC (this ONLY takes 2 minutes)
    STEP 3. Watch the affiliate system grow your list and upsell your affiliate products for you!

    Are you ready to start making money?

    The solution is right here

    BeantwoordenVerwijderen

leuk dat je mijn blogspot bezoekt en bedankt dat je de moeite neemt om een reactie achter te laten. Ik stel altijd prijs op een eerlijke oprechte mening ook als deze negatief is,heb je verbeter puntjes dan hoor ik ze graag van je
BEDANKT VOOR JE BEZOEK en hopenlijk tot ziens